Talk-show*

Generic pe melodia Și-altădată o s-o facem și mai lată. În prim-plan tokșoaica, cu mâna-n buzunar, privirea-n jos, admirându-și pantoful stâng, cel drept e ascuns de pupitru – pe pupitru, o nuia de cireș, un pistol cu bile și o bâtă de baseball, urmând a fi folosite în funcție de invitat. După ultimul acord al melodiei, nasul străpunge ecranul, cameramanul se retrage dintr-un salt vreo doi metri în spate, tunetul nefiind precedat de nimic…

– Buna ziua! Sau ce-o fi! Sunt atât de nervoasă încât habar n-am unde sunt, ce zi este, dacă e soare sau lună, dacă sunt la televizor, în vizită la soacră-mea sau la ultima ședința cu părinții, când am făcut-o pe educatoarea lu’ ăla micu’ să ceară transferul la Văscăuți.
Sunt nervoasă pentru că este im-po-si-bil să trăiești în țara asta, dacă ești zdravăn la cap. Înțelegeți unde bat? Per-fect!
Mi-am început ziua cu un telefon de la mama, ma-ma doamnelor și domnilor, care mi s-a plâns de lipsa oricărei legislații în domeniul combaterii Gândacului de Colorado. Cine este acest Colorado și cine-l protejează nu e greu de imaginat, dacă avem în vedere că numele lui real este, atenție, Lep-ti-no-tar-sa decemlineata. E cât se poate de evident. Și e cât se poate de evident că viitorul copiilor noștri este în pe-ri-col, doamnelor și domnilor, în lipsa neaoșului și sănătosului piu-re. Vom reveni în zilele următoare cu o amplă anchetă jurnalistică privind încrengăturile acestuia la nivel mondial și, cu puțin noroc, poate îl avem în platou chiar pe Lep-ti-no-tar-sa…
Dar să întrebăm și invitații (zâmbet subțire, cu buza de sus zvâcnind dezordonat), poate au ei răspuns la această problemă. Vă rog, domnilor, aveți… fix câte 38 de secunde fiecare…a, mi se spune-n cască că – cacofonia e intenționată și direcționată, ieși afară domnule ministru, nu mă corectezi dumneata pe mine! Spuneam, deci, că timpul a expirat, e revoltător spațiul mic acordat acestei emisiunii de mare succes, conducerea postului ar… (generic).

*Acesta este un pamflet, orice asemănare cu vreo persoană reală ar fi ireală.

Anna

Despre anna c. ronescu

haihui printre cioburi de gând
Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

11 răspunsuri la Talk-show*

  1. Ab-so-lut minunat scris! Şi am recunoscut cel puţin două astfel de. Dar da, am înţeles că e pamflet şi e total întâmplător însă nu am rezistat 😀

    Apreciază

  2. Daaaaa, este ireal de reală… parcă așa ai spus,nu?:)) Dar cât de frumos o spui!!!

    Apreciat de 1 persoană

  3. noradamian zice:

    Sper ca ancheta jurnalistică pe tema asta să descopere cine-l protejează pe Colorado, altfel ne ducem naibii 🙂

    Apreciat de 1 persoană

  4. Nautilus zice:

    Și pentru ce astă satiră cu iz faunistic? Nu voiți a rămâne mereu diafană în litere, ca un flutur cu aripe inextricabile? Ce vă pasă de gândacă? 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    • Păi, în primul rând pentru c-am găsit-o (satira) înghesuită, începută și neterminată în ungherul unul folder. Pe urmă, poezia mea (sau, ce-o fi) nu e, nici pe departe, diafană, grațioasă și fragilă precum baletul unui fluture albastru în preaplinul inimioarei lui roz, sub felinarele licuricilor suspendate-n trestii înstelate. Textele mele sunt mai degrabă aspre, precum castana verde. Cel puțin așa cred. 🙂

      Apreciat de 1 persoană

  5. Ileana zice:

    VA DORESC O ZI CU IUBIRE SI LINISTE IN SUFLET! ❤

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

