Urăsc Toamna…

Urăsc toamna, chiar dacă în fiecare an mă iau de mână, ca într-un ritual de autoflagelare, să ascult, privesc, citesc semnele ei mustind a infatuare. Mi se pare că știu atât de multe despre zdrențăroasa asta cochetă, încât nimic-nimicuța nu m-ar mai putea surprinde: ploi zgribulite-n maree de frunze, nori zdrăngănind cătușa cenușii, melancolii, tahicardii domolite-n penajul delicat al crizantemelor (flori, pe care habar n-am din ce cauză le asociez, dacă nu morții, cel puțin comei totale a bucuriei).
„Niciodată toamna nu fu mai frumoasă
Sufletului nostru bucuros de moarte”.
Arghezi, pe care nu mi-l imaginez decât bătrân. Fac un efort să-l văd vesel, hoinărind printre vișinii desculți din fosta mahala a Cărămidarilor, cu Mitzura de mână, recitându-i cu dicția înțelepciunii:
„Şi când totul va fi gata
S-o muta la ea şi tata”.
Urăsc toamna, toamna gri a poeților, toamna somnoroasă a firii, toamna cea harnică vârfuind cămări și hambare. Urăsc toamna, dar multă vreme mi-a fost milă de victimele ei. Călcam pe arama cărării înfrunzite sau pe iarba istovită cu  melancolie sfioasă. Acum, mă întreb cum or arăta poeții Universului, dacă vreo stea disidentă nenăscută nu are cumva în sertar poeme nepublicate despre disperarea omului călcat pe creștet sau direct pe inimă de Timp, de fiii și fiicele, nepoții și nepoatele lui; poate că există măcar o baladă stelară în care urletul deznădăjduit rimează cu: nu scuturați Copacul, lăsați vântul să ne desprindă prin ploaia ultimului bocet, iar noi îi vom închina, veșnic, ultimul dans.

images-1

Despre anna c. ronescu

haihui printre cioburi de gând
Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la Urăsc Toamna…

  1. Cu un singur „minus” – încât nimic-nimicuța nu m-ar m-ai (mai ☺) putea surprinde. Tastarea…

    Apreciat de 1 persoană

  2. castanman zice:

    Si ploua si ninge/ Si ninge si ploua/ Si toamna si iarna/ Coboara amandoua.

    Apreciat de 1 persoană

  3. castanman zice:

    Si ceva din lirica () canadiana : Fie iarna, fie toamna/ Nu mi-e frig si nu mi- e teama/ Ca eu am canadiana.

    Apreciat de 1 persoană

  4. Poate că încă n-ai întâlnit toamna potrivită, de care să te îndrăgostești. 🙂

    Apreciat de 1 persoană

  5. munteanioan zice:

    Reblogged this on Cronopedia.

    Apreciază

Lasă un răspuns

